La moda marca èpoques i tendències, que van i tornen al cap del temps; la moda es canviant, efímera i tentadora. FELGAR viu la moda com un fenòmen social que va més enlla del producte; la vestimenta, els accessoris i els complements, més enllà de diferenciar-nos com a persona o com a grup, defineix estils, actituds, moments i comportaments. Felicitas Garcés i les primeres sessions fotogàfiques amb el seu fill jugant amb una model, la Vicky.

Som una empresa familiar, de tercera generació, que va nèixer per introduir a la ciutat de Barcelona, una moda femenina, una moda moderna, urbana, elegant, amb estil, per qui busca moda de temporada, qualitat, confort, assessorament, i un sortit de marques en moda i complements que li permeten crear el seu propi estil. Una moda que s’adapta als cànons de bellesa de cada moment! La nostra visió? Ser el referent de moda a Barcelona i sorprendre’t cada temporada amb les nostres marques i col·leccions. Vine i enamora’t.


FELGAR, acrònim Felicitas Garcés, neix a la Rambla 132 de Barcelona a l’any 1963, de les mans i mànigues d’un matrimoni emprenedor, Felicitas Garcés Broto i Pere Pavía Alemany, amb una col·lecció pròpia de dona. Però els seus orígens es remonten a l’any 1942 amb la primera botiga, una camiseria al C/ Nou de la Rambla, que va marcar l’inici d’una història.

En aquella època, les cadenes de moda no existien, no hi havia aquesta saturació en producte, més aviat al contrari, escassetat. La roba confeccionada, a banda de no adaptar-se prou bé a tothom, resultava cara, clàsica, amb poca varietat i moda. La roba a mida estava a l’ordre del dia, era la època dels teixits a metres i les modistes que les confeccionaven.

Aquesta realitat va encaminar i incentivar als fundadors deFELGAR, a introduir-se al món de la moda de dona confeccionant al cap d’un any les seves pròpies col·leccions, integrant i gestionant tot el procés, desde la selecció dels teixits, al disseny, confecció i venda a la seva pròpia botiga. La il·lusió i satisfacció de vendre el que un mateix feia amb les seves pròpies mansretroalimentava la il·lusió de crear un i altre model. Fins a tal punt, que d’aquesta manera van arribar a la determinació d’anar a vendre els models que ells mateixos confeccionaven per Espanya.

Un bon dia en Pere Pavía, amb un muestari de bluses i faldilles, es va animar a anar cap a Madrid i a Bilbao, amb la bona aventura d’acabar fent el major. En Pere Pavía tenía la visió més comercial i estratègica del negoci i La Felicitas Garcès un do i una mà per a la moda, pel producte. La moda li apassionava i l’encisava, la seguia de ben aprop, viatjant inclús amb el seu marit a París i Londres. Les sevescol·leccions eren una combinació de qualitat, preu i moda, col·leccions que inclús s’adelantaven a lestendències del moment, ja sigui per combinació de teixits, formes o colors.

Als anys quaranta, la màquina de cosir a pedal, la van reemplaçar per una a motor, i del passadís del menjador de casa seva, on estiraven, marcaven i tallaven les peces, van passar a un local al carrer Sant Pau on van establir el primer taller de confecció. La venta al major anava creixent, i venent als principals clients de tot Espanya, es va fer necessari ampliar el taller al carrer Pallars amb la última maquinària i tecnologia.

Mentres feiant el major, no van deixar mai de banda la venta al detall; es més, per la Felicitas, era la seva font d’inspiració, el contacte directe amb el que volien les clientes. La bona fortuna i el “bon saber fer” va permetre obrir un parell de botigues, una al Paral·lel en front del teatre Victoria ( Montfel: acrònim de la seva filla Montse iFelicitas) i l’altra a la ronda de St. Antoni 96, fins que finalment a l’any 1963, van agafar la botiga de la Rambla 132, on venien tot el que feien i més.

Als anys setanta, s’incorpora a FELGAR la segona generació, Juan Pavía Garcés que d’un parell d’anys engresca a la seva dona, Mercedes Pagés Font, peça clau en el procés de diversificació de la seva pròpia col·lecció de FELGAR i moment en que FELGARconsolida el seu concepte multimarca a les botigues.
En aquells anys, FELGAR reubica les botigues del Paral·lel i de la ronda de St. Antoni, a la av. Portal de l’àngel, al passeig de Gràcia, i al carrer Pelai; i en vistes a la creixent competència en oferta i preus del sector, FELGAR deixa de banda la venta al major, centrant el negoci en la venta al detall. Cada cop més, el mercat es tornava més exigent en quan a varietat de producte, i les modes canviaven més ràpidament. FELGAR, fidel als valors inculcats pels fundadors va ser a temps d’introduir i consolidar el concepte multimarca a les botigues, seleccionant les marques de tendència, amb el mateix criteri que aplicaven al disseny i confecció dels seus propis models: qualitat, preu i moda.

La moda canvia, però la essència de FELGAR continua